čtvrtek 25. března 2021

Korutany na kolech s dětmi

V létě 2020 jsme s kamarádem Honzou a dětmi Bělkou (4), Tondou (7), Frantou (8) a Mikim (10) vyrazili na kola k jezerům v rakouských Korutanech.

Co jsme zažili:

• Pravou cykloturistiku se stany a brašnami po bezpečných cyklostezkách.

• Každodenní koupačky v teplé vodě průzračných jezer.

• Alpský výlet na Gerlitzen (1.919 m n.m.).

• Plavbu lodí po Wörtersee.

• Projížďku po centerech Klagenfurtu a Villachu.

• Kratší MTB etapu mezi Villachem a Faakersee.

• Šlapadla na Osiachersee.

• Městskou pláž u Klagenfurtu, na které to žilo.

• Část cyklostezky podél řeky Drávy.

Naším startovním i cílovým místem byl Villach. Honza se svými dětmi, věcmi a koly (4 na střeše dvě v autě) dojel autem. Já se svými dětmi dojel vlakem s přestupem v Ostravě a Vídni. Cesta trvala 9-10 hodin, podobně autem nebo vlakem. Ve vlacích fungovaly jídelní vozy. Musím říct, že cestovat takto vlakem s malými dětmi bez kol, jen s příručním zavazadlem, je velmi pohodlné.

Čtyřletá Bělka jela celou dobu zavěšena za mým kolem na FollowMe. Starší Franta a Miky už vezli nějaký ten náklad - spacáky a/nebo karimatky. Mladší Tonda jel nalehko, již téměř celu dobu sám, nouzově pak zavěšený na gumicuku za honzovým kolem.

Věcí pro tři lidi na týden a půl bylo celkem dost, proto jsem si na kolo dokoupil přední nosič Zefal Raider a přední brašny Ortlieb Sport-Roller. Brašny jsou to nepromokavé, obě dohromady 25 litrové (tedy přiměřená velikost, které nezkomplikuje otáčení řidítky), dobře drží, jednoduše se nasazují a sundávají, pořízené u oficiálního českého distributora Ortlieb, firmy Azub.

K dispozici jsme měli celkem 10 dní. Trasu jsme přizpůsobili našim malým cyklistům, etapy byly kolem 30 kilometrů za den:

1. den - příjezd do Villachu (10h vlakem), přesun k Ossiacher see (10 km)

2. den - lanovkou na Gerlitzen

3. den - nalehko kolem Ossiachar see (30 km)

4. den - do Villachu a k Faaker see (20 km)

5. den - podél Drávy (35 km)

6. den - do Kagenfurtu a k Wörther see (30 km)

7. den - podél Worther see do jiného kempu (30 km)

8. den - rezerva / možný přesun vzhůru k Keutschacher see (10 km)

9. den - zpět do Villachu k Reintaler See (30 km)

10. den - cesta domů (9h vlakem)

5 komentářů:

1. Já vám tleskám! V dnešní době existovat bez auta je minimálně výzva. A se 4 dětmi je to pomalu heroický výkon :D (my máme dvě a vím, jak se dokáží ploužit, když někam jdeme; respektive jdou úplně jiným směrem) :D My auto máme a na výlety jezdíme převážně s ním. Ale jinak se snažíme žít více v souladu s ekologickými principy. Docela mě inspirovaly články na čerstvých zprávách které jsem našla v různých sekcích (životní styl, věda, zahrada, ...) Doufám, že se nám to podaří udržet a třídění odpadu nebude náš jediný splněný bod :)

OdpovědětVymazat
  2. Jéé, to vypadá perfektně! Už se těším, až se trošku spraví počasí a budeme moct s dětmi také někam vyrazit. Obě naše dcery dostaly od Ježíška nová kola, tak jsem na ně zvědavá. Já mám stále svoje milované staré kolo, ale vypadá jako nové, protože mi ho manžel pořád vylepšuje. Nejčastěji kupuje Cyklodíly Nexelo.

3. Na takovýto výlet se s rodinou letos přes prázdniny také chystáme. Doufám, že nám vyjde počasí a nebude pršet, na to totiž nemíváme moc štěstí... :-/ Dokonce jsem teď nakoupila krásný dřevěný příbor, aby byl dostatečně skladný a lehký. No už se nemůžu dočkat!

4. Na kolo bych děti také vzala, ale teď budeme do firmy kupovat nové dřevěné krabičky a podtácky a to bude stát moc peněz. Děti jdou teď na chvilku (a dělám to nerada) bokem. Musí se investovat do firmy a já na to nemám dost peněz. Budu asi muset sáhnout po nějakém investorovi. Nevíte o někom?

OdpovědětVymazat
  5. Český ráj je už podle názvu opravdu slastí pro všechny patrioty. Já neříkám, že musíte projít všechny místa světa, ale pokud už se někam v Čechách chcete podívat, Český ráj by rozhodně neměl chybět. Kdybyste potřebovali s čímkoliv pomoct, ozvěte se mi, bydlím totiž kousek.